De vraag van Ausnutria
Ausnutria is een wereldwijde fabrikant van babymelkpoeder. De oorsprong van hun producten ligt bij Nederlandse koeien en geiten, maar het merk was nog niet verkrijgbaar in ons land. Om retailers te overtuigen van de hoogwaardige kwaliteit van hun producten, wilden ze een bedrijfsfilm die dit in beeld brengt. Maar hoe toon je een productieproces dat in een volledig gesloten systeem plaatstvind? Wij maakten een bedrijfsfilm met Motion Graphics die het onzichtbare zichtbaar maakt.
“Playforward dacht actief met ons mee en kwam met goede ideëen hoe de film in te steken. Dit heeft geleid tot een waarheidsgetrouwe film die ons merk krachtig neerzet.”
Berthe Wessel, Productmanager Ausnutria
Onze aanpak
We hebben een film gemaakt die de kijker meeneemt langs alle stadia van het productieproces. Gedurende de gehele film tonen we de combinatie van ultra-moderne techniek en de zorg voor mens en dier. Zo lopen de koeien bijvoorbeeld in de wei en worden ze daarna gemolken door een volledig geautomatiseerde melkrobot. Vanuit hygiëne oogpunt is het productieproces van de melkpoeder volledig afgesloten. Dit betekent dat je nergens in de machines kunt kijken Om toch over te brengen wat er in de fabrieken plaatsvindt, hebben we Motion Graphics gemaakt die een kijkje geven in de machines.
Het resultaat
De bedrijfsfilm laat van A tot Z zien hoe Ausnutria de kwaliteit van haar producten waarborgd. Door de docu-achtige stijl heeft de film een vriendelijk en non-commercieel karakter, wat goed aansluit bij de boodschap. De combinatie van zorg voor mens en dier en de moderne productiefaciliteiten creeëren een mooi contrast. De motion graphics houden de film dynamisch en geven verdieping aan de processen in de fabriek. De film wordt wereldwijd ingezet in verkoopmeetings, websites en bijeenkomsten.
Ook een video laten maken?
We denken graag met je mee over het laten maken van een video.
Bel Koen via 072 844 77 54 of vraag vrijblijvend een offerte aan. Welke ambitie mogen we jou helpen realiseren?