Een grote naamsbekendheid wil ieder bedrijf, want dan weten klanten je te vinden en creëer je vraag naar jouw merk. Of misschien wil je een grote kortingsactie houden, die bekendheid nodig heeft. Playforward zorgt dat je impact maakt met professionele TV commercials. Met onze TV reclame bereik je klanten in heel Nederland en creëren we grote bekendheid. We hebben alle technieken in huis voor het maken van professionele commercials; van drones tot animaties. Of je nu jouw merk een boost wil geven, een kortingsactie wilt houden of een product wilt promoten. Door een TV commerical te laten maken bereik je een groot publiek.
- Wil jij jouw naamsbekenheid vergroten?
- Wil jij een succesvolle campagne voeren?
- Wil jij reclame maken op nationale of regionale TV?
Ook een animatievideo laten maken?
Commercials voor TV reclame
We denken graag mee over de perfecte TV commercial. Dat begint bij een strategisch sessie, waarbij we op basis van jouw doel en doelgroep een plan van aanpak op maat uitwerken. Een kortingsacties vraagt tenslotte om een andere aanpak dan een imago campagne. Dit kan op commercial-niveau of op campagne-niveau. We ontwikkelen verschillende audiovisuele campagne materialen, zoals pre-rolls of instagram-versies van de promotievideo tot radio spots.
Commercials door Playforward
Als productiehuis denken wij mee vanaf strategie tot productie. Voor het maken van een TV reclame hebben we alles in huis. Van regisseur tot cameraman, van projectmanager tot animator. Iedere wens vertalen onze specialisten naar een professionele productie. Ook het aanleveren van de materialen bij de TV zenders verzorgen wij graag.
Ook een TV commercial laten maken?
Veelgestelde vragen
Hoe lang duurt het om een video te maken?
De gemiddelde doorlooptijd van een video is ± 4 weken. Dat is van de eerste brainstorm tot de uiteindelijke oplevering. Houdt er hierbij wel rekening mee dat er nog een offertestadium aan vooaf gaat.
Is jouw deadline korter dan over 4 weken? Het is mogelijk om je video sneller te produceren. We maken hiervoor dan een aangepaste planning. Voor ieder project werken we volgens ons helder stappenplan. Per stap wordt je begeleid en op de hoogte gehouden en er is regelmatig ruimte voor feedback.
Ontdek ons proces in 1 minuut
Wat is een goede lengte voor een video?
Er is geen vaste lengte waar een video binnen moet vallen. De juiste lengte hangt af van verschillende factoren, zoals het doel, de doelgroep, de boodschap en de publicatiekanalen van de video. Je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat een interne doelgroep een langere spanningsboog heeft dan een externe doelgroep.
Als uitgangspunt houden wij een lengte aan van ± 1,5 minuut. Dit is lang genoeg om een boodschap in over te brengen en kort genoeg dat mensen niet vroegtijdig afhaken. Afhankelijk van bovengenoemde factoren, kun je hier dus van afwijken. Dat kan inhouden dat je bijvoorbeeld besluit een kortete video te maken, maar je kan overwegen met versies te werken. Een langere versie voor de bedrijfswebsite en een korte versie voor social media bijvoorbeeld. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek denken we met je mee en en geven we advies over welke videostrategie het beste bij jouw past.
Wat kost het maken van een video?
Wat de kosten zijn van een video hangt af van een aantal factoren, zoals de lengte of bijvoorbeeld wel of geen voice-over. Ook de keuze voor het productiebedrijf speelt een rol. Iedere studio rekent andere tarieven of bouwt zijn pakketten anders op. Het is daarom verstandig om niet puur alleen op prijs af te gaan en juist ook goed te kijken naar wat er voor iedere prijs gedaan en geleverd wordt.
Om je op weg te helpen, hebben wij drie pakketten samengesteld. Deze pakketten kun je eenvoudig uitbreiden met extra mogelijkheden, zoals een extra lengte of een extra taalversie. Wil je weten welk pakket het beste bij jou past? Vraag een prijsopgave op en we helpen je graag op verder.
Wat zijn de voordelen van video?
Video kent veel voordelen. Dit reikt van betere vindbaarheid tot effectiever een boodschap overbrengen. Hieronder een opsomming van alle voordelen van video:
- 80% van de mensen geeft aan liever een video te kijken dan tekst te lezen.
- Een boodschap blijft beter hangen met video ten opzichte van andere uitingen.
- Video vergroot de zichtbaarheid. Merkbekendheid stijgt tot wel 54%.
- Video verhoogt de vindbaarheid in zoekmachines, zoals google.
- Video verbetert de conversie van websites tot wel 144%.
- Video is inzetbaar in vrijwel alle marketing en/of communicatiekanalen.
- Video is gemiddeld 3 tot 5 jaar lang inzetbaar.
- Video creëert beleving en is overtuigend.
Bron: hubspot.com/marketingstatistics.
Hoe lang kan je een video gebruiken?
Een video is gemiddeld 3 tot 5 jaar inzetbaar. Na die tijd hebben bedrijven zich vaak dusdanig ontwikkeld, dat een update of vernieuwing gewenst is. Hoe snel dit nodig is, hangt af van de veranderingen binnen jouw bedrijf of product. Wij bewaren alle beelden en montages voor onze klanten, zodat een tussentijdse update ook een mogelijkheid is. Het is dus ook mogelijk om een deel van de video een te updaten.
Dit is onze werkwijze
Wij hebben een helder proces onze diensten te leveren. Onze werkwijze werkt stap voor stap naar oplevering toe. Jij wordt actief betrokken bij iedere stap zodat je kan meedenken en ons kan bijsturen.
Klik op een icoon in het stappenplan waar je meer over wilt weten.
Klik op een icoon in het stappenplan waar je meer over wilt weten.
Koen geeft je graag advies
Standaard in onze video's
- Lengte van 30 seconden
- Project kick-off met Videostrateeg
- Script volgens eigen scriptmethode
- Commercial met muziek en logo-animatie
- 3x feedback bij iedere tussenstap
- Incl. 1 jaar uitzendrechten