Sponsored content met YouTube Originals

12 oktober 2011

Er is bekend gemaakt dat YouTube content gaat bieden dat volledig gefinancierd is door adverteerders; sponsorend content. Het gaat hierbij om een serie webshows met content dat kijkers moet trekken. Het is een samenstelling van entertainment en branded video’s. Dit is zeer effectief, omdat het content is die gebruikers ook echt willen zien. [bron: marketingfacts.nl]

YouTube gaat de webshows aanbieden via YouTube Originals en heeft plannen grote sterren te betrekken bij de content, iets wat voor adverteerders wederom interessant is. Het verschil met andere advertentievormen, zoals al banners, is dat die vooral naamsbekendheid en verkoopgericht zijn, maar sponsored content meer richting branding gaat. Dit komt doordat het merk zich associeert met de boodschap en inhoud van de content. Zoals de grafiek laat zien word sponsorend content door 3 van de 4 Amerikaanse social media marketeers ingezet. Ook in Nederland wordt sponsored content steeds populairder onder adverteerders. Met YouTube Originals gaat YouTube ook in die vijver wissen en maakt het bedrijf weer duidelijk dat het blijft innoveren in de markt van online video streaming.

Lees het hele artikel op Marketingfacts.nl. 

Klik hier als u meer wilt weten over een online video laten maken.

Benieuwd hoe wij onderscheidende films maken?

Introductiepakket ontvangen

Sponsored content met YouTube Originals

Wil jij scoren met videocontent? 

 

Ontdek onze succesformule


Vertel me meer. »

Video marketing
»