Social Media is al niet meer weg te denken uit de hoofden van marketeers en een groot aantal ondernemers. Het is hot en dat is al een tijdje het geval, maar hoe zit het met de feiten? In dit bericht vind je een overzicht van de belangrijkste cijfers én een link naar een leuk filmpje!
YouTube
YouTube is immens populair, dat weten we nu onderhand, maar wat betekent populairiteit uitgedrukt in views en uploads?
Wereldwijd betekent dit 490 miljoen unieke bezoekers, die 92miljard(!) filmpjes kijken....per maand. Per jaar komt dit uit op 700 miljard playback’s.
Wat vindt het publiek in Nederland
In Nederland is YouTube ook enorm groot. Het aantal gebruikers groeit dagelijks. Maar wat wellicht interessanter is: wat vind de kijker van de content op YouTube? Kijkers gaan meer en meer opzoek naar video’s van hoge kwaliteit. Daarnaast blijkt dat iedere type content zijn eigen publiek en werking heeft. Het uploaden van een video met slechte beeldkwaliteit wordt lang niet meer zo gewaardeerd.
Adverteerders
Voor adverteerders die gebruik maken van tv-commercials is het inzetten van pre-roll ads naast hun tv-campange van toegevoegde waarde voor alle marketingdoelstellingen. Pre-rolls van 15sec worden het best gewaardeerd door de kijker en halen de beste resultaten voor de adverteerder.
Social +
De belangrijkste kanalen in social media land zijn nog steeds Facebook, Twitter, LinkedIn, FlickR, FourSquare en YouTube. Het recent gelanceerde platform Google + voegt zich hier nu bij. Met wereldwijd 50 miljoen gebruikers, groeit het snel, maar als je dit afzet tegen de 800 miljoen Facebook accounts in de wereld (11% van de wereldbevolking!), komt Google plus toch pas net kijken.
In Nederland zijn er ongeveer 3,5 miljoen Facebook accounts actief. Een vergelijkbaar aantal Nederlanders twittert.
Bron marketingfacts.nl
Handige links
Bekijk het YouTube filmpje over social media cijfers
Lees het arikel op marketingfacts.nl
Meer informatie over meer informatie over YouTube Video Marketing