Het rendeert beter om in content marketing te investeren dan in gebruikelijke marketing. Stop met marketen, start met interactie. Dat is één van de lessen uit het nieuwe boek UNmarketing van Scott Stratten.
Content
Het boek wordt behandeld in een artikel op Marketingfacts. Scott meent dat bedrijven beter content kunnen bieden, dat aansluit bij de (informatie)behoefte en problemen van de doelgroep in plaats van een advertentie in de krant.
Marketing is interactie
Daarnaast meent hij dat marketing veel breder is dan veel bedrijven denken. ”Marketing vindt plaats op ieder moment dat je interactie hebt met oude klanten, huidige klanten en potentieel nieuwe klanten”, aldus Scott in UNmarketing.
Point, prove, perform
Scott pleit voor deze 3 P’s; point, prove, perform. Maak eerst je punt duidelijk, bewijs het door uitleg of voorbeelden te geven om het vervolgens in daden om te zetten door de klant direct handvatten te bieden om aan de slag te gaan. Het geheim van goede content is je foto’s, video’s of tekst aan deze 3 P’s te toetsen.
Handige links
Lees het hele artikel op Marketingfacts.nl
Inspiratie op doen voor Video-Content.