Het geheim achter een succesvolle video: een sterk script.
Video is al jaren een trend in marketing en communicatie. En met goede reden, want video is bewezen effectief voor het vergroten van zichtbaarheid, bereik en conversie. Maar een goede video maken is nog niet zo eenvoudig. Hoe zorg je dat jouw video een succes wordt? Het antwoord ligt in een sterk script. In deze blog leggen we uit hoe wij met onze beproefde script-methode de basis leggen voor een succesvolle video!
De 10 trends voor video van 2025 en wat je er mee moet.
Video is al jaren booming en daar komt voorlopig geen einde aan. De Tech- en Ai-bedrijven buitelen bijna over elkaar heen om de nieuwste video-features te introduceren. Doordat video zo populair is, gebruiken steeds meer merken en bedrijven video om nieuwe klanten te trekken. Video marketing is een volwaardige discipline geworden binnen het marketingdomein. Gestuwd door technologische ontwikkelingen op social media en Ai gaan de trends enorm snel. Ontdek in dit artikel de 10 trends die de wereld van video in 2025 domineren en die je dus als marketeer móét weten. Duik in de wereld van video en zet de volgende stap in jouw marketing.
B2B marketing in transitie: de 8 trends van 2025
B2B marketing is in transitie. Dat merk je aan alles, je ziet het overal. Het bruist van vernieuwing. Op LinkedIn. In Communities. Op Events. De digitalisering gooit inmiddels ook de wereld van B2B volledig op zijn kop. De B2B klant is beter geïnformeerd dan ooit. Zij doen hun onderzoek zelf, met name online, en melden zich pas als zij toe zijn om te kopen. De rol van B2B sales en marketing verandert daardoor. Veel bedrijven in branches als de maakindustrie, SaaS en zakelijke of financiële dienstverlening richten het op een andere manier in. Welke trends zijn daarin leidend? In dit artikel verdiepen we de belangrijkste trends die wij als B2B videobureau zien bij onze klanten.
Podcast als marketing: 10 voordelen en waarom dat goed werkt
Als marketeer is een eigen podcast starten een slimme zet. Het biedt veel voordelen waardoor een podcast goed werkt als marketingmiddel. Podcast zijn immens populair, ook in Nederland. Er luisteren ruim 7 miljoen Nederlanders naar podcasts. Voor de marketing van je bedrijf is het dus een mooie kans. In dit artikel ontdek je 9 voordelen waarom een eigen podcast een goed idee is.
Waarom video en B2B een goude match zijn
In veel Business-to-Business markten zijn langdurige verkooptrajecten en uitgebreide aankoopbeslissingen de standaard. Jezelf hierin onderscheiden van de concurrentie is essentieel, maar is ook een behoorlijke uitdaging . Zeker als je een deal niet puur op prijs wilt winnen. Traditionele marketingmiddelen zoals whitepapers, brochures en een website met veel tekst, maken hierin niet meer het verschil.
Het is dus ook niet gek dat videocontent een opkomende trend is in B2B-marketing. Video biedt unieke kansen om jouw merk en producten krachtig te presenteren. Hier zijn 5 redenen waarom video en B2B-marketing een goude match is.
Wat kost een videoproductie?
Video is de go-to marketingtool voor veel bedrijven, maar wat kost een videoproductie? Die vraag beantwoorden we in deze blog! We geven inzicht in de factoren die de prijs van een videoproductie bepalen en laten zien waar de vanaf prijs op gebaseerd is.
De ROI op Videomarketing: slimme investering of verspilde moeite?
In de digitale marketing anno nu is het bereiken van jouw publiek steeds moeilijker. Online is de concurrentie voor de aandacht van de klant groot. In deze strijd om aandacht kiezen steeds meer bedrijven voor het inzetten van videocontent. Maar is dat een marketingstrategie dat ook echt de moeite waard is? In dit artikel leer je hoe je de ROI van videocontent bepaald en of het de investering waard is.
Soorten video producties voor jouw contentstrategie
Video is prachtige content. Het is visueel, aantrekkelijk en het valt op. Maar er is behoorlijk wat keuze en niet iedere video is automatisch een succes. Net als met veel zaken in marketing gaat het om de juiste dingen doen. Maar dat is nog niet zo eenvoudig. Veel marketeers lopen met vragen rond, zoals ‘Wat voor video's zijn er allemaal?’ en ‘Welke videocontent past bij mijn contentstrategie?'. Ontdek in dit artikel 15 soorten video's producties en hoe die in jouw contentmarketing in te zetten. Zo krijg je een goed beeld van de mogelijkheden van video en wat het je te bieden heeft.
Video voor content marketing: waarom dat een gelukkig huwelijk is
Content marketing is één van de meeste gebruikte vormen van marketing. Maar daardoor is het ook steeds lastiger om jezelf te onderscheiden. Hoe zorg je nu dat jouw content meer opvalt en succesvoller is dan dat van de concurrent? Een effectieve manier is om video's te gebruiken in jouw content strategie. Videocontent is een onmisbaar onderdeel van goede content marketing. Ontdek hoe je video's inzet om jouw bedrijf te laten groeien.
Keuzehulp: het juiste bedrijf kiezen om een video te maken
Je bent opzoek naar een videobedrijf dat voor jouw video's kan maken. Maar dat is best lastig. Er zijn genoeg videoproductiebedrijven om uit te kiezen. Hoe weet je nu welke leverancier het beste past bij jouw bedrijf? Er zijn verschillende type videobedrijven en ieder heeft haar eigen kracht. De juiste match hangt samen met wat jouw wensen zijn. Wij bieden je een soort keuzehulp. Door de vragen te beantwoorden die we in dit artikel bespreken, kan jij straks goed bepalen welke videoleverancier het best bij jou past. En we geven ook tips die goed van pas komen!
Product lancering met Video: onmisbaar in product marketing
Er is niets zo frustrerend als een product lancering dat langzaam uitdooft. Zo hard gewerkt, er staat een fantastisch product en het moment dat het product op de markt is... Niets. Er is een datum voor de officiële lancering gekozen en er zijn meetings voor product marketing georganiseerd, maar er is geen springplank gecreëerd om het product succesvol in de markt te zetten. Volgens Havard is een gebrek aan voorbereiding het grootste probleem dat B2B bedrijven hebben bij een product lancering. Laat dat je niet overkomen! Bereid de product lancering goed voor en gebruik video's voor een succesvolle productintroductie. Ontdek in dit artikel hoe je met video voor sterke productmarketing zorgt.
Video voor Employer Branding: onweerstaanbaar als werkgever!
Staan jouw vacatures open? Het is lastig de juiste mensen te vinden. Je hebt al van alles geprobeerd, zoals advertenties in de krant, online vacatures via vacature-sites en wervingsbureaus. Het werkt misschien een beetje, maar het zet nog geen zoden aan de dijk. En het punt is: het een uitdaging voor de korte termijn én de lange termijn. Jouw bedrijf groeit en er wordt meer groei verwacht, dus er zijn ook meer mensen nodig. In veel sectoren is er nog steeds krapte. Dus concurrenten, maar ook bedrijven in andere branches vechten allemaal om dezelfde mensen. Wat kan je doen? Ontdek in dit artikel hoe een Employer Branding video jouw bedrijf onweerstaanbaar maakt als werkgever.